emmaengstrom

I mitt handbagage

Vissa saker är ju liksom oumbärliga i handbagaget, typ som mobilen, något att dricka (Vivalicious hett tips), handkräm, en bok,
läppbalsam, mobil, solglasögon, något snacks (älskar ginger chew!!), pass och pengar. Denna gång fick även datorn följa med, men föredrar nog ändå iPad.
Lite smidigare och så finns möjligheten att ladda ner filmer och serier till offline-mode från Netflix. Får bli paddan till Finland :-)

Sista dagen

Och då var sista dagen kommen, vid tio ikväll rullar bussen mot flygplatsen och vidare hem till Sverige. Har verkligen haft en underbar vecka här på
Kreta, så jäkla välbehövligt med en veckas supervärme och sol. Och tro det eller ej men jag har typ inte bränt mig en enda gång! Lite vattenblåsor på magen och ett och
annat soleksem har jag åkt på men det räknas inte ;-) Idag blir det i alla fall sol och bad och sedan packa klart inför ikväll. Ha en fin torsdag!

Kreta dag sex

Hallå på er!! Okej veckans värsta hände mig precis. Hade tagit ut datorn på balkongen för att wifi:t är bättre där. Skulle in och öppna dörren till min brorsa och kommer
ut igen, sätter mig och två sekunder senare hör jag hur någon stor insekt flyger ner på mitt ben och jag får panik. Alltså panik. Bryter nästan en nagel i tumultet. Aja, nu har insekten - visade sig vara en cikada - flugit in på hotellrummet så jag inväntar att någon ska komma och rädda mig här ute på balkongen. Förutom denna lilla kvällstragedi har dagen varit bra, började med en löptur och frukost, fortsatte med timmar framför poolen och avslutades med gym och middag. Imorgon åker vi, fäller någon tår för det.

Näst sista dagen

God morgon! Helt sjukt vad veckan har gått snabbt, imorgon kväll åker vi liksom hem.Som tur är har vi ändå hela torsdagen på oss att svettas ihjäl i solen och varva stekheta solstolar mot svalkande dopp. Och en till frukostbuffé hinner vi med. Men ska i ärlighetens namn bli gott med min vanliga frulle hemma i Sverige. Ha en fin onsdag!

Kreta dag fem

God kväll på er! Idag har jag nog slagit rekord i powernaps, alltså vet inte hur många hundra gånger jag hunnit småslumra under dagen. I alla fall,
dagens to do har varit att åka runt med bil här på ön, bada i helt fantastiskt turkost vatten, äta lunch någonstans högt upp i bergen och sen återigen fortsätta solandet och badandet på hemmaplan. Blev senare middag än vanligt och nu är jag så trött att ögonen snart går i kors. Med det önskar jag er en god natt!

Favoritmackan på frukosten

God morgon på er! Vad tycks om min finfina specialmacka? Rostat bröd med vita bönor i tomatsås och stekt svamp. Hehe man får vara lite kreativ med smörgåspåläggen här nere, men det är fan sjukt gott. Så det har fått bli ett stående favoritinslag i frullen, tillsammans med lite grönsaker och frukt. I alla fall, idag väntar utflykt med bil så ha det!

Kreta dag fyra

Alltså puh, tror bara det blir varmare och varmare här. Idag har jag nästan smält ner till molekylnivå, helt olidligt varmt ett par timmar. Så förutom att sola, bada
massor, sola och bada lite till har vi hunnit med en löptur på morgonkvisten och gymmet på eftermiddagen. För många kanske det rimmar illa med ordet semester men jag måste fan röra på mig för att palla ligga still i en solstol i timmar. Plus att all mat smakar godare efter ett träningspass :-) Imorgon har vi hyrt bil så då blir det utflykt.

Måndag tjugofjärde juli

Hola folket! Jag röstar för att alla måndagar är såhär, där det enda bekymret är om man ska få en bra solstol eller ej. Kan liksom leva med det. Och frukostbuffé, det
borde också vara obligatoriskt på måndagar. Hursomhelst, dagens planer är verkligen bara sol och bad, böcker och poddar. Får dock försöka hålla mig lite under parasollet, att köra all in på SPF 6 med "deep tanning effect" redan dag ett i 30 grader var kanske inte mitt mest geniala drag genom livet. Men, man lär av sina misstag (eller inte).

Kreta dag tre

Hallå mina vänner och alla som jag känner och inte känner. Fy fasen vilken värme denna söndag har bjudit på. Spenderade förmiddagen inne i Chania och att bara gå runt
med kläder var pest och pina. När vi kom hem spurtade jag ner till poolen och havet omedelbums. Nu kan jag dessvärre meddela att jag har bränt mig. Eller inte så att det ser sådär förskräckligt rött ut, men det gör förskräckligt ont på mage och bröst. Men jag hoppas att lite sömn rådet bot på det så att jag kan keep going strong i solstolen imorgon. Tror dessutom att jag fyllt min kvot av olivolja, gurka, tomat, rödlök, grön paprika och oliver för resten av året. Är bannemig besatt av grekisk sallad, så sjukt gott i värmen.

Kreta dag två

God kväll på er! Blir lite sen uppdatering men whatever. Dag två här på Kreta avklarad och jag har det toppen. Började morgonen med en
pw/joggingtur med pappa, frulle och sen pressa, pressa, pressa all day long. Lyssnat på P3-dokumentärer, läst böcker och tidningar och sprungit fram och tillbaka mellan
solstol och hav. På eftermiddagen testade vi på gymmet som är under all kritik haha, sämst utbud. Kvällen avslutades med grekisk sallad och sorbet.
Imorgon väntar lite shopping inne i Chania så försöker klura ut hur jag ska palla värmen med kläder på.

God morgon lördag

Bästa när man är utomlands är väl ändå frukostbuffén!? Dock lite begränsat utbud när man väljer att köra veganskt, liksom 75 procent var det ju typ hejdå till. Men
en tallrik med rostat bröd, marmelad, vita bönor, stekta champinjoner, frukt och grönsaker fick jag i alla fall ihop. Idag väntar sol och bad hela dagen, ha det bäst kompisar!

Kreta dag ett

Hallå där! Då börjar första dagen lida mot sitt slut, en dag full av sol och några dopp (närmare exakt tre). Det har varit helt molnfritt och omkring 30 grader, lökigt
värre. Men klagar ej, lever liksom för sol och värme. Imorgon ska vi dock låta de mer rutinerade charterresenärerna i oss komma fram och springa och tjinga solstol typ
fem på morgonen. En soldyrkare gotta do what a soldyrkare gotta do. God natt på er!! Ps. Har typ inte bränt mig alls idag hurra hurra guldmedalj till mig.